Jangan Memalu

usha je..

Monday, September 24, 2012

Bila Akal ditolak ketepi,Amarah ditolak ketengah

Salam
Hai semua...
Lama dah xupdate... macam biasa la..sbb sy mls..

Pernah tak korang jumpa someone yg older dari korang tapi perangai mcm bdk2...
Xnak terima teguran org lain...
W'pun dia salah tp dia still buat mcm dia xslh pape....
Terang terang smua mcm dh menyampah ngn prangai dia...
Bezanya depa blh pura2 suka tp aku xblh.....
Kalau aku mrh or xsuka...
Muka aku akan automatik masam bila berdepan ngn org tu...
Memang perangai aku macam ni...

Dan biasa lah zaman sekarang bila xpuas hati post kat FB..
Post kononnya kalau xpuas ati ckp dpn2...
Korg blh imagine tak ape akan jadi kalau aku terus terang ngn dia??
Dalam dok aku baru buat muka dia dah melenting sakan...
Kalau aku face 2 face mau dia tumbuk aku pa...
Betul la orang kata kematangan seseorang bukan pada umur tapi pada cara dia berfikir dan membuat keputusan...
Ye aku ngaku parangai aku macam budak2...
So kalau dah tau perangai aku mcm bdk2 yang ang pi lyn pasal pa?

Hal kecik jadi besar bila dia buat tanggapan sendiri smpai babitkan orang lain... Orang yang banyak tolong dia...
Ye aku pun bukannya baik sangat..kadang2 ada gak lupa diri....
Tapi kalau dikira dari umur dia xsepatutnya dia buat perangai mcm tu...

Niat aku bukan nak aib kan sesape..
Aku hanya update apa yang jadi kt diri aku...
Ye memang pe yg jadi kebanyakkannya menyakitkan hati aku....
Tapi aku bersyukur aku masih boleh hidup sampai sekarng...
Bagi aku bukan diorang yang bagi aku makan so pe pun yang diorang kata kat aku mungkin akan effect aku sikit je...

hmmm.....
Aku anggap blog aku ni macam diari aku... 
Ye diari adalah sesuatu yg peribadi....
Tapi aku xkisah sebab benda yg aku post ni bukan hanya jadi kt aku sorang....
Mungkin pernah gak jadi kat pembaca2 yg lain...

Hmm....
Sampai sini je la ek....
Nanti lagi melalut plak...
Nasib baik aku ada penguat semangat aku

sekian terima kasih...

p/s:  Sani...Thanks for supporting me.... I Love u so Much

No comments: